Obecná ustanovení a definice

Obchodní podmínky (dále jako OP) 

Mgr. Jitka Tomešová, DiS.
Libňatov 90
542 36 Libňatov
Česká republika
IČO: 73981907

Kontaktní údaje:
E-mail: jitka.tomesova@gmail.com
Telefon: +420 606 628 707


(dále jako Prodávající) upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé na základě Kupní smlouvy (dále jen Kupní smlouva) uzavírané mezi Prodávajícím a třetí osobou (dále jen Kupující) prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího, který provozuje Prodávající na webu www.dietka-jitka.cz 

Znění OP může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. 

Zpětná platnost OP

Rozhodující je datum poslední úpravy podmínek, a tato verze se vždy vztahuje na poslední verzi OP. Tato aktuální verze je platná zpětně, tedy např. OP v01/01/2025 se vztahuje zpětně i na služby zaplacené v prosinci 2024. 

Podmínky užívání

Prohlížením webu www.dietka-jitka.cz a zakupováním služeb a/nebo produktů na něm vystavených dává Kupující souhlas s veškerými podmínkami uvedenými v tomto dokumentu. 

OP existují, aby zaručily spokojenost a rovnost na straně lektorů i zákazníků

V momentě uskutečněného obchodu dává Kupující informovaný souhlas jak s OP, tak s podmínkami Ochrany osobních údajů (GDPR), viz níže. 

Kupující je každý uživatel, který zadá poptávku prostřednictvím: 

  • formuláře na webové stránce www.dietka-jitka.cz
  • e-mailovou komunikací, ve které Kupující zadává zakázku Prodávajícímu 
  • Kupujícím v obecném smyslu se stává kdokoli, kdo e-mailem, elektronicky či osobně podá objednávku či 
    poptávku na produkty nabízené na webu www.dietka-jitka.cz nebo osobně Mgr. Jitkou Tomešovou, DiS.
  • Produkt a formy duševního vlastnictví 
    • Produktem, tedy duševním vlastnictvím, se rozumějí knihy, e-booky, návodné emaily, osobní konzultace, skupinové kurzy, videokurzy a další produkty nabízené na webu www.dietka-jitka.cz nebo osobně Mgr. Jitkou Tomešovou, DiS.
    • Kupujícím, který využívá produkty nabízené na webu www.dietka-jitka.cz či osobně Mgr. Jitkou Tomešovou, DiS.může být fyzická osoba, která navštíví kurzy, zakoupí si online kurz, konzultaci, nebo některý z dalších nabízených produktů. Rovněž se jedná o konzumenty online šířeného obsahu, jako jsou e-booky, videa v placené sekci a knihy
    • Kupujícím se v tomto kontextu rozumí i fyzická či právnická osoba, která si služby objedná, např. seminář pro své zaměstnance, a stává se tak majiteli časově omezené licence, která slouží chodu a prosperitě podniku či živnosti dané osoby. 

● Všechny produkty, služby i zboží ve formě zvukových záznamů jsou určeny výhradně pro osobní nekomerční využití. V souladu s ochranou autorských práv nesmějí být veřejně šířeny nebo využívány Kupujícím k vlastnímu podnikání a propagaci. Pro komerční účely je třeba sjednat si podmínky v rámci placené služby nebo licence. 

Prodejem, nebo uskutečněným obchodem, který proběhl mezi Prodávajícím a Kupujícím, se rozumí uhrazení částky na účet (bezhotovostní platba) na základě vystaveného dokladu.

Lhůta

Lhůta je časové období, které se začíná počítat v den přijetí částky od kupujícího na účet Prodávajícího. Podle typu objednaného a předplaceného zboží nebo služby trvá buď jeden kalendářní měsíc, nebo do chvíle využití sjednané služby (viz dále Storno podmínky).

Způsoby platby, cena zboží a platební podmínky 

Cenu zboží, produktu nebo služby a případné náklady spojené s jeho dodáním může Kupující uhradit Prodávajícímu bezhotovostně na základě vystaveného dokladu na účet Prodávajího č. 3159724012/3030 (AirBank).

V případě zkoupení fyzického produktu je společně s kupní cenou Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží v předem smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. 

V případě bezhotovostní platby je Kupující povinen uhradit kupní cenu zboží, produktu nebo služby společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího. 

Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany Kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží nebo poskytnutí služby Kupujícímu. 

Je-li to v obchodním styku obvyklé, nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu před uhrazením ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu Kupujícího. 

Storno podmínky

Storno podmínky slouží k férové a rovnoprávné eventualitě obchodního vztahu mezi Prodávajícím a Kupujícím a postihují všechny možnosti, kdy je možno uzavřený obchod rozvázat a vracet finanční prostředky. 

Vracet finanční prostředky je možno během výše uvedené lhůty, která běží od momentu připsání peněz Kupujícího na účet Prodávajícího a která je definována dobou jednoho kaledářného měsíce od vzniku kupní smlouvy na zboží nebo služby, nebo do 48 hodin před smluvenou osobní konzultací, jak je vždy uvedeno v potvrzujícím emailu. Kupující svůj souhlas se storno podmínkami stvrzuje buď písemně v odpovědi na potvrzovací email, nebo platbou na účet Prodávajícího. 


V případě objektivních událostí, které znemožňují konání sjednaného plnění ze strany Prodávajícího, např. že vstoupí v platnost externí neovlivnitelné okolnosti, např. živelné katastrofy či vážné onemocnění lektora bez možnosti relevantní náhrady, lze pro sjednanou částku využít jiný druh zboží, jinou vzdělávací akci atp. ve stejné výši dle aktuálně platného ceníku. Platnost této sjednané částky je v takovém případě 6 měsíců. Při nemožnosti účastnit se například prezenční vzdělávací akce ze strany Kupujícího je možné požádat o storno platby nejpozději 5 pracovních dní před konáním prezenční akce. Prodávající se potom zavazuje vrátit příslušnou částku na účet Kupujícího nejpozději do 30 kalendářních dnů.

V případě nemožnosti splnit ze strany Prodávajícího předem sjednanou osobní konzultaci platí stejné storno podmínky, jako v případě nemožnosti splnit je ze strany Kupujícího, a tedy se na konzultaci dostavit:

  • 48-24 hodin před smluvenou osobní konzultací = 50 % storno;
  • 24 a méně hodin před smluvenou osobní konzultací = 100% storno.

To v případě nemožnosti plnit platnost Kupní smlouvy ze strany Prodávajícího znamená, že má Kupující předplacenou osobní konzultaci v nejbližším možném termínu.

Tato vzájemná dohoda mezi Prodávajícím a Kupujícím, která vzniká v momentu zakoupení produktu, slouží k ochraně obchodních zájmů a duševního vlastnictví Prodávajícího, a zároveň k ochraně zájmů Kupujícího, který navštivil web www.dietka-jitka.cz za účelem nákupu produktů, a který tímto dostává jasně definovaný časový a spotřebitelský rámec. 

Odstoupení od kupní smlouvy

Možnosti užívání a odstoupení od smlouvy po 14 dnech

Dle platného zákoníku poskytuje Mgr. Jitka Tomešová, DiS. Kupujícímu možnost odstoupit od kupní smlouvy. V případě nespokojenosti a reklamace Kupijícím/ spotřebitelem respektuje platné právní nařízení. Kupní smlouvu je možné zrušit do 14 kalendářních dní od provedení platby a uzavření smlouvy. Lhůta na zrušení smlouvy se počítá od prvního dne platnosti kupní smlouvy, a to do 14 dnů včetně. 

Provedení odstoupení od kupní smlouvy

Odstoupení od kupní smlouvy je nutné provést formou písemného e-mailu s podpisem a zdůvodněním. Email se zrušením kupní smlouvy je nutné odeslat na adresu jitka.tomesova@gmail.com. Právní účinností nabývá takto provedené odstoupení od kupní smlouvy v momentu odeslání mailu, podle data čitelného v hlavičce zprávy. Odstoupení od kupní smlouvy v momentu využívání produktu již není možné. 

Další práva a povinnosti kupních stran

Kupující nabývá vlastnictví zboží zaplacením celé kupní ceny zboží. 

Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. 

Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím emailové adresy jitka.tomesova@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle Prodávající na emailovou adresu Kupujícího. 

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím z kupní smlouvy. 

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). 

Prodávající je oprávněn k prodeji na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. 

Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.